שאול רז, עורך "הצופה לילדים" – תמוז, אב, אלול – תשכ"א

 

בעיתוני "הצופה לילדים" כתבות החתומות א.ב.

אלה ראשי תיבות של השם אהרון בינדר

שמו הספרותי של שאול רז.

 

אשנב למערכת

קוראים יקרים

במשפט אייכמן נסתיימו עדויות התביעה, שכללו שורה של גילויי גבורה עילאיים של ילדים בגילכם. הסיפור המרשים ביותר, שעורר השתאות והע­רצה, היה הסיפור על הילד שספג חמי­שים מלקות על שהגניב סידורי תפילה לאושביץ. הנער קיבל את המלקות מבלי להוציא הגה מפיו ואמר כי ״הדבר היה כדאי״, שכן נתן אפשרות לאל­פים מחבריו להתפלל. לא רבים היל­דים בעולם שנתנסו אי-פעם במבחנים כה קשים כמו ילדי הגולה שהובלו למחנה ההשמדה באושביץ. כשאנו מתחקים על מקורותיה של גבורת הילדים, אנו מגיעים לאותו ״חדר״ קטן צר וח­מים, אשר בו חושלו הגיבורים הקטנים לקיים את התורה. פה בבתי היוצר של האומה, נמזגה מסורת קידוש-השם בנשמות הרכות. גלגולו והמשכו של ה״חדר״ הישן, אנו יכולים למצוא אף בימינו בשכונות היישוב הישן בירו­שלים.

ברשימתנו הראשונה בסדרה ״בתוככי ירושלים״, מתאר לכם ר. המנחם את ההווי ב״חדר״ שבמאה שערים.

אילו כיתתו העמים את חרבותיהם למזמרות, היינו יכולים לברך על ברכת הגפן ולקיים את שמחת הבציר. לדאבו­ננו לוטשים העמים את חרבותיהם ומת­כוננים למלחמות. ב״תצלום הנדיר״ לקטנו לכם כמה עוללות מהימים האח­רונים המסבירים לכם מדוע אין שמחת הבציר שלמה.

בציר

והימים ימי בציר ענבים

שלכם העורך                               ו' בתמוז תשכ"א

אל עורך "הצופה לילדים".בדרך מקרה הגיע לידי הגיליון האחרון של עיתונכם ואף כי אין אני קוראה עיתון זה (אני מורה בחינוך הממלכתי), נהניתי מן החומר הרב והתוכן העשיר אשר בו. הבאתי לכתה את החוברת וקראתי באזני תלמידי, אשר בכתה ה׳, את סיפורו של יוסף דור — ״יהודי כשר ונאמן״. קשה לי לתאר לכם את החוויה הרוחנית העמוקה של תלמידי – ועל כן באה אני להודות לכם בשמי ובשמם. בקשתי ממנהל בית הספר להזמין לפחות חוברת אחת עבור ספריית בית הספר ובטוחה אני כי החומר המתפרסם בעיתונכם יהיה לנו לעזר רב בבואנו ללמד את התודעה היהודית בכתות שלנו.

כה לחי!

אביבה גורלי

אשנב למערכת

קוראים יקרים,

בטיולים שערכתם לאחרונה בתורכם את הארץ לאורכה ולרוחבה, יכולתם להיווכח כי השממה עדיין רבה. לא הנגב בלבד משווע לפיתוח ולהתיישבות, אלא גם שטחים נרחבים בצפון ובמרכז ריקים מצמח ואדם. כתבנו מ. איל, שהשתתף בסיור עתונאים, מוסר לכם בכתבתו ממראה עיניו ומשמע אזניו, במשך 48 שעות, שעשה עם חברי הנהלת ״אגד״ במרומי הגליל.

בעוד כמה ימים תעזבו את כתלי בית הספר עם תום שנת הלימודים ותתחילו במשחקי החופש הגדול. בטרם שתשקיעו את עצמכם בתענוגות החופש מסרו לעצמכם דו״ח קצר, מעין סיכום שלאחר המעשה, על לימודיכם והתקדמותכם בש­נה החולפת. אין לי ספק שרבים מכם מצטערים בסוף השנה על שגיאות שעשו וכדי שלא ישכח מהם לקח העבר, רצוי כבר ביומו הראשון של החופש להחליט מה כדאי לתקן בשנה הבאה.

*

עם גבור חומו של הקיץ מתחילים אצלנו ימי האבל הלאומי. הרב פרנקל מסביר לכם את טעמו של ״צום רביעי״ ואילו ז. רבינוביץ מספרת לכם סיפור מעניין ומאלף על חיי יהודי מארוקו, הנתונים עדין בשבי זרים.

נענינו לבקשותיהם של קוראינו הוותי­קים ואנו מחדשים את תחרות החיבורים לימי החופש הגדול. אנו מציעים לכם לכתוב על שלושה נושאים:

א) שיא החופש (בשפתכם ה״כייף״) — בו תתארו את החוויה הכי מרשימה מימי החופש.

ב) יום בקייטנה — (אל תעתיקו לנו את סדר היום בקייטנה!) תארו חוויותיכם המיוחדות במסגרת הקייטנה.

ג) כיצד עזרתי להורי בימי החופש.

כתבו בדיו על צדו האחד של הנייר והשאירו רווחים בין השורות. שלחו את החומר עד ט״ו באב תשכ״א למערכת וציינו על המעטפה: תחרות החופש. לזו­כים יחולקו פרסים.

חופש נעים ומבריא.

שלכם העורך                                     י"ג תמוז תשכ"א

ברצוני להודות לכם על ששיפרתם את העיתון וחדשתם בו מדורים רבים, אבל מדוע הפסקתם לפרסם סיפורים בהמשכים ?צבי קלר תל־אביב

תגובת המערכת 

סיפור בהמשכים מופיע שוב

 

אשנב למערכת

קוראים יקרים,

— הידד, נסתיימו הלימודים! בצהלה התפרצתם משערי בית-הספר והשלכתם את הילקוטים לפינה! החופש בא! יחי החופש הגדול!

ואמנם הגיעו הימים הטובים שאין בהם משטר וחובה, ימים של פריקת עול הלימודים והשינון. עתה אפשר קצת לאחר לישון ובעיקר — לתכנן תכניות ולחלום על הרפתקאות נעימות…

הייתם רוצים לנדוד לארצות רחוקות, לתור את הג׳ונגלים הסבוכים, לטפס על הרים שגיאים ולטייל ביערות־ עד! להיות אינדיאנים, אסקימואים, כו­שים׳ דולי פנינים׳ ואולי — גמדים… כמובן שאת כל אלה אפשר להגשים יפה בקייטנה או במחנה, אולם עם מעט דמיון, יזמה ושיתוף חברי אפשר להג­שימם גם בקרבת הבית.

אין לי ספק שבימים הראשונים תמצאו ענין רב בביטול הלימודים, אך במרוצת הזמן תתחילו להרגיש בעודף הזמן.

אנו נשתדל לסייע בידכם להתגבר על השעמום ע״י גוון החומר שבעתון. גם עצות נעוץ לכם כיצד לארגן את זמנכם הרב ולנצלו לתועלתכם.

בגליה, שלפניכם תמצאו פרטים על צורות מגורי עמים שונים — דברים היכול לעזור לכם בהקמת המחנות והקייטנות.

בגליונות הבאים נציע לכם תוכניות לטיולים, לפיקניקים וכוי. חופש נעים ושמח!

שלכם העורך                                     כ' בתמוז תשכ"א

אני קורא את "הצופה לילדים״ שנתיים ואני נהנה ממנו מאד. עכשיו אני באנגליה והעיתון הוא נחמתי היחידה. כשאני עצוב, אני רץ אל חדרי מוציא את "הצופה״ ומתחיל לקרא ועצבי פג. עלי להוסיף שהעיתון יפה, אך לפי דעתי כדאי להוסיף עוד "משלים ואגדות".חיים כץ, בן 9, לונדון
חתמתי על עיתונכם "הצופה לילדים״ רק השנה. יש לציין שאני מוצא בו ענין רב ואני מחבב אוחו מאד על סגנונו הנפלא ותוכנו העשיר !!!מנחם פישקוביץ, אילת
לפני כ10 שנים התפרסמו בעיתוננו "תחרות החופש״ והמדור "מפרשת השבוע״, אני מציעה לחדש מדורים אלו ומקווה שהצעתי תתקבל.לאה שקדיאל, בי"ס "משואות", בני ברק

 תגובת המערכת

על תחרות "החופש הגדול", הכרזנו בגיליון 41.

אני מחכה בקוצר רוח ליום שלישי, כי כיום זה אני מקבלת את "הצופה לילדים", אשר אני משתמשת בו ללימוד קריאה, ולשעשועים.אתי פרל, כתה ה׳, בי"ס "נצח ישראל", לבנות.

 אשנב למערכת

קוראים יקרים

שיגור הרקטה המטאורולוגית לחלל, ע״י מדעני ישראל, חל ביום שהגיליון נמסר כבר לדפוס. בגלל חשיבותו של ההישג הכביר של המדע הישראלי שינינו את מבנה העיתון והדפסנו את ״שביט ב״ בשערו.

ביט

"שביט ב", נוסק אל החלל

הייתה זו עריכת בזק ביום גימל לגאון ולידע היהודי. שמה של ישראל צורף למעצמות הגדולות ששיגרו רקטות דומות ובמשך כל השבוע דברו בשבח המדע שלנו ברחבי העולם.

*

במדור החדש ״הט-אוזן״ מנסה א. ב. לייעץ לכם כמה עצות, של ידיד, בקשר לניצול ימי החופש. ברצון נפרסם תגו­בות והערות לעצותיו.

*

סגן ראש עירית תל־אביב מר מ. גולדשטיין פרסם בימים אלה פניה לנוער אודות שמירת הרכוש הציבורי. מדבריו מסתבר, כי יש בני נוער המזלזלים בכל מה ששייך לציבור, גם אם הם יודעים לשמור על רכושם הם. עירית ת״א בלבד מוציאה בכל שנה למעלה מ-7 אלפים ל"י לתיקון שמשות בבתי הספר. תארו לכם כמה כיתות לימוד אפשר היה לבנות? אילו הוקדשו הכספים שמוצאים בארץ כולה לתיקון שמשות בבתי הספר. אנא, היענו לפנייתו ושמרו על הרכוש הציבורי כאילו היה רכושכם אתם.

שלכם העורך                                        כ"ז בתמוז תשכ"א

*

לכ' מערכת ״הצופה לילדים״.בזה הנני להודות לכם על העיתון המעניין. נוכחתי בשנות קראי אותו, כי רמת העיתון התקדמה ועלתה בהרבה. ואני תקווה שתמשיכו לעניין בעיתונכם את אלפי הקוראים הצעירים.

חיים שור רמת-גן, רח׳ הזיתים 17.

 

שימו לב!נותרו לכם עוד עשרה ימים למשלוח החיבורים ל"תחרות החופש".

קבענו שלשה נושאים :

א)   שיא החופש (בשפתכם ה־״כייף״) — בו תתארו את החוויה הכי מרשימה.

ב)   יום בקייטנה.

ג)   כיצד עזרתי להורי בימי החופש.

כתבו בדיו על צרו האחד של הנייר והשאירו רווחים כין השורות. ציינו על המעטפה : "תחרות החופש".

 

אשנב למערכת

קוראים יקרים

אודה כי זה שבועות מספר אני מתחבט, אם מותר לי לספר לכם את כל הזוועות שנתגלו במשפט אייכמן. במשך כל השנים נהגנו להקדיש מקום נרחב לשואה, אולם לא ספרנו לכם את פרטי הפרטים של תעשיית המוות הגרמנית, מפני שחששנו מהשפעתם השלילית של התיאורים הללו. עם פתיחת המשפט מסרנו לכם רקע ותמצית ממהלך הדיונים. השבוע נפתחו הפצעים מחדש ונדמה כי שוב אנו עומדים לפני הקברים הפעורים ומזרקות הדם של יקירינו. נראה לי כי על אף הזעזועים שהתיאורים גורמים לנו, עלינו לבלוע את האמת ולהתחסן, כי מי יודע אם אייכמן זה ושותפיו הם האחרונים בשלשלת רבי הטבחים של עמנו. אם יכלו להתרחש הדברים שנתרחשו, הרי אין כל בטחון שהחיה הנאצית הוכחדה במלחמת העולם הש­נייה. עלינו לדעת את הדברים ול­התבונן לבאות ויחד עם זאת להתפלל, כי יחדל הרצח מקרב בני-האדם.

*

האגדה מספרת כי ירמיהו הנ­ביא היה מלקט משדות הקרב את ידיהם ורגליהם של בני ישראל ונותנם בתוך טליתו ובוכה עליהן. בדומה לו היו אבותינו מלקטים את עצמות ילדיהם אחרי הפרעות ב­גולה, כיום אנו מלקטים את שרידי השואה ומבכים על החורבן הגדול.

בשער אתם רואים תמונת ליל ט׳ באב בבית כנסת בעיירה בפולין.

באב

תשעה באב בבית הכנסת

ציור – ליאופולד הורביץ

*

הרשוני הפעם לפנות אליכם ב­בקשה לשמור על חייכם ושלומכם, להיות זהירים, ולשמוע להוראות הוריכם ומדריכיכם. האסון שאירע באחד מכבישי הארץ בו נקטלו שבעה ילדים, צריך ללמדכם כי הזלזול בזהירות גורם לתאונות ולאבדן חיים יקרים. אל תשכחו כי המוות אורב בדרכים, במחנות, ב­קייטנות, בים וברחוב — שמרו על חיים, והיו זהירים!

שלכם, העורך.                                 ח' באב תשכ"א

 

אשנב למערכת

קוראים יקרים,

אגדות רבות מספרות בשבחה של הח­מה עד שרבותינו ז״ל אמרו כי : מי שרואה חמה בתקופתה צריך לברך: ברוך עושה מעשה בראשית. החמה מאירה ליצורי העולם ומחממת אותם ומרפאה את חוליהם; מפשרת שלגים ומיבשת נהרות ; מעלה את המים מן התהום ומשקה את הצמחים; מבשילה את הפי­רות ואת התבואות.

בשער, אתם רואים את החמנייה המשווה את פניה למול קרני השמש

חמניה

עם הפנים אל השמש

ובמדור ״כדאי לדעת״ מספר לכם אוהד, על שעון השמש שבו השתמשו הקדמונים, כדי למדוד את הזמן. רצוי מאד שתקראו את הדברים המאלפים, על מדידת הזמן בעיון ותדעו להעריך את הזמן החופשי שבידכם.

ימים ברוכי שמש לפניכם והארץ שלפ­ניכם ארץ ברוכת-א־ל היא. אולם מלבד השמש המהלכת ברקיע יש שליחי־אל רבים העוזרים לכם לגדול ולהתפתח. — האין תורת מוריכם מאירה את חייכם, בדומה לקרני החמה את הבריאה ? ופני הוריכם, האין הם מנסרים בבתיכם כגלגל החמה בחללו של העולם ? ב״הט-אוזן״ קורא לכם א. ב. להפנות את פניכם לשמש ויחד עם זאת לא לשכוח את ההו­רים ולהעניק גם להם מעט נחת ועונג מתענוגות החופש שנפלו בחלקכם.

בילוי נעים ומהנה.

שלכם העורך                                      י"ב באב תשכ"א

 

הטאוזן

עם הפנים לשמש

ימי המצרים נסתיימו ותורם של ימי הנחמה הגיע. עתה מתחיל החופש האמיתי. מותר לך להת­ענג על השירה והנגינה, מותר לך לרחוץ בים והעיקר מותר ככר לספוג את חומה של הש­מש. במשך כל השנה בילית בין כתלי בית הספר וראית את השמש מבעד לחלון הכיתה. עתה ניתן לך לחשוף את עורך לקרניה השוזפות. רבותינו אמ­רו : ״שמש צדקה ומרפא בנפיה (מלאכי ג׳, כ') מכלל שזוהר החמה מרפא". השתזף, אך אל תשכח שכבכל תרופה אחרת יש להשתמש בה במידה. השתזף באופן הדרגתי ואל תשהה הרבה בשמש!

הענק גם להם קצת חופש !

טיול רודף טיול, משחק מת­חלף במשחק משעשע יותר, אתה רץ כל היום לספריה להחליף ספר חדש ובלילה נרקמים הח­לומות הוורודים ומלאי ההפתעות. אתה נהנה ושמח ועל אף שהנך מסרב ללכת לישון, "כי עכשיו חופש״, קשה לך לקום בבוקר. אמא ניגשת על קצות אצבעותיה למיטתך ולוחשת: ״כבר השעה תשע.״ אתה פו­תח לרגע את עיניך ועונה: ״תני לי עוד קצת לישון״.

ואמא מסבירה לך, כי "היום כבר גדול ואתה עלול להפ­סיד״ את החופש. אז הנך קופץ ממיטתך ומפטיר: "כן אמא, את באמת צודקת״. ועכשיו אין צורך לזרז אותך, הכל נעשה כאילו מעצמו. גמרת להתפלל ולסעוד והנה אמא כבר עומ­דת לצדך ומבקשת: "לך הת­רחץ בכריכה, אבל שמור על עצמך״, ״סע לים, הנה לך לירה להוצאות — אל תשכח לקנות לו משהו לשתות!״ וכן הלאה, היא מדרבנת אותך לכל מיני תענוגות ושמחה בשמ­חתך.

אולם, החשבת פעם, כי גם היא זקוקה לקצת חופש? נדמה לי כי טוב תעשה אם תשכנע אותה להלוות אליך לים או לטיול. אושרך יגדל כשתמצא את הדרך להעניק לה חופש גמור מעבודות מסוימות בבית,

לא אפרט לך מה בכוחך לע­שות במקומה, אם תחשוב תמ­צא כי בעצם גדול זכותה למ­נוחה מזכותך אתה.

האגדה מספרת כי רב יוסף כשהיה שומע קול רגליה של אמו אמר: "אעמוד מפני שכינה שבאה״.

טוב תעשה אם תתעלה לדרגה דומה ותרגיש צורך להקל את העול מעל אמך. אותו הדין כלפי אביך ואחיך ואחיותיך, ה­דואגים לפרנסת הבית. החופש הוא הזדמנות לשתף עצמך בכל­כלת הבית. השתחררת מעול הלימודים קבל על עצמך מרצון את עול החיים.

א.ב.

 

אשנב למערכת

קוראים יקרים,

הבקורות החיוביות על השיפורים שחלו השנה בעיתון המריצו אותנו לשקוד  על התכניות לקראת השנה החדשה. הפעם אייחד את דברי לצד החומרי בלבד.

א) עשינו מאמץ גדול להעניק פרסים יקרים לחותמים לשנה מראש. כל החותמים יקבלו כפרס שנים מספריו של הסופר א. צורף או כרך משנת תשי׳׳ד.

ב) מלבד זה ישתתפו כל החותמים בהגרלת פרסים מיוחדת, בה יוגרלו אופנים, תקליטים, כדורגל וספרים (ראה הפירוט במודעה המיוחדת).

ג) לחותמים מראש תוענק עדיפות ליהנות מפעולות אגודות הידידים. אני מניח כי תעריכו את מאמצינו אלה ותנצלו את ההזדמנות לחתום בהקדם על העיתון במחיר המוזל.

*

החופש הגיע לשיאו — מחזור אחד חזר מהקייטנות ומחזור חדש יצא אליהן. כתבנו א. ל. חופשוני מביא לכם כתבה טרייה ממה שראה ושמע בסיורו בקייטנות באזור תל-אביב.

ים

שיא הכיף בקייטנה – על שפת הים

בעיית הבעיות בעולם; כיבוש החלל והירח, ובעיית החופש, המחסור במשחקים, מר יצחק דור חיבר עבורכם משחק מקורי ומותח בשם ״הטיסה לירח״. קראו את ההוראות ושחקו. העיקר – אל תשכחו להודיענו אם הצלחתם לנחות על הירח.

סופרנו, מר יוסף שער, שפרסם את ״מסיפורי תימן" הכין סידרה חדשה, שעניינה "אנשי שבת". בגיליון של השבוע מתפרסמת רשימתו הראשונה על משורר יהודי תימן שלום שבזי.

הסיפור ״ידיד מארץ מרחקים״ בא לקצו. סיפור חדש בהמשכים יופיע בגיליון ראש השנה, בינתיים ימשך הסיפור המצויר – ״בסוד מערות הגליל״ ושורה של סיפורים קצרים יותר.

שלכם, העורך                            י"ט מנחם אב תשכ"א

למערכת ״הצופה לילדם" הכבודהאחרי 4 שנות קריאה בעיתון, אנו רואים בהבדל העצום שחל בשלבי התפתחותו. אנו בטוחים כי בעור שנה שנתיים, כבר לא יהיה עוד מה לשפר. הסיפור בהמשכים – יפה מאד. כל המדורים שבעיתון ערוכים בטוב טעם. אנו מאד נהנים ממנו.

מרדכי ורחל אורח, בני-ברק

 

הנני קורא את עיתונכם זה שלש שנים. הוא מעניין ומותח. אבקשכם להתמיד בסיפורים בהמשכים וכן בדברים כגון: "סוד מערות הגליל״ וגם בספורט.יהודה מיטלס, רמת-גן

אשנב למערכת

קוראים יקרים

הפתגם ״כדג במים״ מציין הרגשה טובה, הרגשה של רעננות וזריזות המאפיינות את תנועתם של הדגים במי הימים והנהרות. רושם הפוך מזה יוצרים דגים שניצודו בחכה ונמשו מתוך המים. הדייגים החוזרים מהפלגותיהם שמחים על שללם, אולם הדגים נראים כשבויים שאבדו את חירותם. בשער אתם רואים את הדגים, רגע אחרי שהוציאום מן הרשת.

דגים

הדגים השבויים

*

כשם שבאוקינוסים חיים דגים לאין ספור, כך חיים על היבשה אנשים לרוב. כדי להכיר את חייהם של הילדים בארצות השונות ערך הרדיו הצרפתי תחרות חיבורים בין ילדי העולם על הנושא: ״יום אחד בחיי״, הרשימות הטובות ביותר כונסו בספר מיוחד. בעמודים 9—8 תמצאו תיאורים אחדים שבחרנו לכם מתוך הספר הנ״ל.

*

בתחרות החיבורים שהכרזנו לימי החופש זכתה בפרס אריאלה בק מכפר הרואה­

ולבסוף הערה חשובה בקשר לפרסים לחותמים על העיתון. קבלנו כמה מכתבים שהכילו תרעומת על אי־מתן פרסים בשנה שעברה. אחרי שבדקנו את התלונות נתברר, כי לא כולם קוראים את המודעות שלנו בעיון. הפרסים ניתנים רק לאלה שמשלמים את כל דמי החתימה מראש. אלה שמשלמים בשיעורין אינם זכאים לקבל פרסים.

אם עדיין לא חתמתם על העיתון לשנת תשכ״ב, עשו זאת מיד.

שלכם העורך                            כ"ו במנחם אב תשכ"א

לכבוד מערכת "הצופה לילדים״, תל-אביב.אני מודה מאד לעורך ולעוזריו על אשר משפרים את רמתו של עיתוננו, אך עלי להעיר כי ישנם מדורים שצריך לשפרם ולהרחיבם, כגון: המדור "לפ' השבוע", "אנשי מופת" ו״לדעתי״. כן ברצוני להציע פתיחת מדור "חידות בהלכות", מדי שבוע בשבוע.

אודה מאד אם הצעותי תתקבלנה.

שמעון ליכטנבלום, תל-אביב

אשנב למערכת

קוראים יקרים

עת להינפש ועת לשוב לספסל הלי­מודים, עת להתחיל שנה ועת לסיים שנה. גם אצלנו בין הזמנים — כרך מס­תיים וכרך שני עומד לצאת לאור. תשאלו בוודאי: מה הן התכניות? מה צפוי לנו בשנה החדשה בעיתון ? לא אשיב לכם תשובה מפורטת, מכיוון שלמדתי מן הניסיון, שלא כל התכניות נית­נות להגשמה, אולם היו בטוחים כי בראשי נעים הגלגלים בקדחתנות — בע­צם אני כבר חוגג את חג החנוכה…

ובכן, רבות המחשבות בלב העורך ובע״ה ננסה להגשימן. בגיליון זה (50) אנו מסיימים את כרך ט״ו. הגיליון הבא יהיה מוגדל ויוקדש לראש השנה ויום הכיפורים ביחד.

אני מקווה כי באשנב החדש אוכל למסור לכם פרטים על התכניות שכבר התחלנו בביצוען.

*

בחוברת שלפניכם יש עניין מיוחד ב­רשימתו של אלף־מם ״המבחנים שמחוץ לכתלי בית הספר״. למרות ששנת הלי­מודים כבר מתחילה, רצוי מאד כי תק­ראו את הדברים בעיון ותמנעו משגיאות בחייכם.

ולרגל שנת הלימודים החדשה, אני מאחל לכם הצלחה בלימודים, יהי רצון שהרגשתכם בסופה של השנה תהיה דו­מה לזו של יום הלימודים הראשון — תקוות רוננות וחשק ללמוד בלי גבול!

אני מקווה כי לא תשכחו לחדש גם את המנוי לשנת תשכ״ב.

שלכם העורך                                                   ג' באלול תשכ"א

אני אוהב מאד את העיתון ״הצופה לילדים״ וכאשר הוא בא, אני קורא ממנו חלק ניכר. תמיר אני חוזר לקרוא את הדברים מפני שהם מוצאים חן בעיני. העיתון משתפר מפעם לפעם וביחוד אוהב אני את הסיפור המצויר "סוד מערות הגליל״ וכן ״ידיד מארץ מרחקים״.שלמה רזיאל, ירושלים.
לפני שבועות מספר התחלתי לקרוא בעיתונכם ומצאתי כי הוא מאר מעניין. יש בו חומר עשיר ומגוון שאפשר ללמוד ממנו וגם ליהנות.שמואל פלדמן, בני ברק

חברים לעט

אני מעוניינת להתכתב בעברית עם ילדה דתית, מחוץ לארץ, בגיל 12—11.אסתר נדיבי משואות יצחק ד.נ. נחל לכיש צפון

אשנב למערכת

קוראים יקרים,

אחרי ההכנות. המרובות, שהתבטאו באמירת סליחות ופשפוש במעשינו, הננו קרבים לימים הנוראים, ליום הדין. לא כיחידים בלבד הננו יוצאים למערכה נגד הרע, אלא כחטיבה שלמה, כעם. אחרי אמירת ווידוי ותפילה-זכה, מקי­פים את הבימה ומכריזים קבל קהל ועדה: "אור זרוע לצדיק ולישרי-לב שמחה".

אור

אור זרוע לצדיק ולישרי לב שמחה

בהכרזה הזו טמון סוד כל קיומו של העולם וסוד קיום היהדות. יהודים המקיימים תורה ומצוות, משולים למי שכל חייו הולך לקראת האור האלוקי; יהודים השומרים תורה, הם ישרי-לב והשמחה שרויה בחייהם. אם יקבל כל העולם על עצמו עול תורה ומצוות, ״הרשעה כולה כעשן תכלה׳׳.

בגלל עליית הוצאות העיתון, נאלצנו להעלות את מחירו בחמש אגורות. מעתה תעלה חוברת בודדת 40 אגורות. מחיר גיליון זה 50 אגורות.

גיליון חג הסוכות (3-4) יופיע אי״ה בי״א תשרי הבא עלינו לטובה.

כתיבה וחתימה טובה.

שלכם העורך                             כ"ד אלול תשכ"א

 

 

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה